Powiększanie tekstu
Wersja kontrastowa
Kontakt

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

1.       Dostępność architektoniczna

Budynek wpisany do ewidencji zabytków, zbudowany tradycyjnie zgodnie ze sztuką z początku XX w. Do szkoły prowadzą dwa wejścia niedostosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Szkoła składa się z trzech wysokich kondygnacji (brak windy oraz platform), parter szkoły jest podwyższony, na poziomie gruntu nie znajdują się żadne pomieszczenia. Planowane jest zatrudnienie osoby wspomagającej dla osób o szczególnych potrzebach lub wydzielenia części etatu w tym celu, jednak jest to działanie długofalowe. Dostosowanie szkoły pod względem technicznym znacznie przekracza możliwości finansowe jednostki.

Sekretariat szkoły znajduje się na parterze budynku. Do wszystkich pomieszczeń budynku można wejść z psem asystującym. W budynku znajdują się oznaczenia dla osób słabowidzących.

2.       Dostępność mobilna

Strona internetowa szkoły zawiera wszystkie udogodnienia – wersja kontrastowa, możliwość zmiany rozmiaru tekstu, wyróżniania odnośników, dostęp do wszystkich zakładek jest możliwy przy korzystaniu z mapy serwisu, stosuje się standardowe skróty klawiatury. Strona posiada wersję responsywną.

3.       Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dn. 14.04.2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W ramach możliwości finansowych szkoły do filmów będą dodawane transkrypcje. Szkoła zobowiązuje się również do maksymalnego ograniczania treści niemożliwych do przełożenia lub niedostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami.

4.       Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo do wystąpienia z wnioskiem o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub zapewnienia pomocy w kwestii dostępności mobilnej.

Istnieje możliwość udostępnienia informacji w formach alternatywnych na prośbę zainteresowanego – odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.  Wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej, przedmiot wniosku, dane kontaktowe oraz preferowany sposób otrzymania informacji. Szkoła zobowiązuje się zrealizować wniosek niezwłocznie i nie później niż 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, szkoła niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja wniosku będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, szkoła może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy szkoła odmówi realizacji wniosku, istnieje możliwość złożenia skargi w tej sprawie, a także po wyczerpaniu wyżej opisanej procedury zwrócić się do Rzecznika Praw Obywatelskich.

5.       Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Szkoła Podstawowa nr 73 im. Generała Władysława Andersa

Adres organu odwoławczego: ul. Gliniana 30, 50-525 Wrocław

Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat.sp073@wroclawskaedukacja.pl

Telefon organu odwoławczego: 71 798 68 62

Zobacz także: